Wpływ witaminy D na zdrowie stawów

Witamina D i wapń to zwycięska kombinacja dla zdrowia kości: nie wolno zaniedbywać właściwej podaży od momentu narodzin.

Struktura kostna powstaje w pierwszych dwudziestu latach życia i właśnie w tym okresie jest to, że zrównoważone odżywianie, właściwy styl życia i odpowiednie spożycie wapnia i witaminy D promować tworzenie zdrowych i stałych kości, z których korzystać, a następnie, w dorosłości.

witamina d a stawy

Wejdźmy głębiej w temat, aby lepiej zrozumieć, dlaczego witamina D jest niezbędna do budowy mocnych kości. Dlatego my polecamy stronę stopstopnop.pl, na której znajdziecie suplementy na mocne stawy i kości.

Witamina D: ważna towarzyszka od urodzenia.

Zacznijmy od kołyski, aby zgromadzić większość masy kostnej, aż osiągniemy szczyt pomiędzy 25 a 30 lat. Następnie powolny rozpad jest karać zwłaszcza tych, którzy nie zrobili wystarczające zapasy wapnia i witaminy D.

Jak tylko się urodzą, małe dzieci, a raczej ich matki, muszą się martwić o uzupełnienie witaminy D w alternatywnych formach. Mleko matki w rzeczywistości ma bardzo niski poziom witaminy D, odpowiedzialnej za wchłanianie wapnia przez jelita. A żywność zawierająca wystarczającą ilość tych produktów jest niewielka i nie nadaje się dla niemowlęcia.

Najlepszym dystrybutorem witaminy D jest słońce, na które dzieci w wieku kilku miesięcy mogą być narażone tylko przez krótki czas i z wielką ostrożnością.

Z tych powodów pediatrzy zalecają profilaktykę witaminą D w pierwszym roku życia i, w razie potrzeby, zalecają suplementy dla matek w ciąży i karmiących piersią.

U nastolatków wskazane jest również monitorowanie poziomów, zwłaszcza podczas uprawiania sportu lub w przypadku dziewcząt, jeśli mają nieregularne cykle menstruacyjne.

Witamina D, hormon witaminowy o tysiącach właściwości.

Przydatność witaminy D jest nie tylko ukierunkowana na kości i zęby, reguluje poziom wapnia i fosforu oraz wchłanianie witaminy A, ale także przynosi korzyści pozaszkieletowe: pobudza metabolizm mięśni, zapewniając siłę i funkcjonalność mięśni.

Ostatnie badania wykazały, że witamina D odgrywa również ważną rolę w niektórych chorobach autoimmunologicznych, takich jak cukrzyca typu 1, ale także w astmie, skurczu oskrzeli i infekcjach układu oddechowego. Ponadto działa przeciwnowotworowo i stymuluje układ odpornościowy, chroniąc go przed wirusami i bakteriami.

Witamina D nie jest tylko witaminą, ale zachowuje się w organizmie, dla którego mówimy o superhormonie, ponieważ reguluje on organy i układy w podobny sposób: stymuluje dopaminę i serotoninę oraz poprawia funkcję insuliny, ze wszystkimi związanymi z tym korzyściami.

Ładowanie witaminy D w słońcu

Dzisiejsze dzieci i młodzież są zagrożone niedoborem witaminy D z powodu złych nawyków: żyją zbyt wiele w domu i mało na wolnym powietrzu. Hipowitaminoza D może również zależeć od innych czynników (niewystarczające spożycie pokarmu, zwiększone zapotrzebowanie na witaminę D, zmienione wchłanianie jelit, warunki zdrowotne, stosowanie leków), ale ponieważ 80% witaminy D uzyskuje się z ekspozycji na słońce, rada jest następująca: wraz z nadejściem lata, w szczególności od kwietnia do września, dobrze jest wystawić się na słońce od 15 do 30 minut dziennie.

Odłóż na bok smartfony, naładuj zapasy witaminy D uprawiając sport na świeżym powietrzu lub spacerując pod słońcem: poczujesz również natychmiastową korzyść w swoim nastroju.

Przeczytaj również: jakie są korzyści z suplementowania witaminy D?

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *