Jakie są korzyści zdrowotne wynikające z witaminy D?

Witamina D, znana również jako słoneczna witamina, jest wytwarzana przez organizm jako reakcja na promieniowanie słoneczne; może być również spożywane w żywności lub suplementów.

Posiadanie wystarczającej ilości witaminy D jest ważne z wielu powodów, w tym utrzymanie zdrowych kości i zębów; może również chronić przed szereg warunków, takich jak rak, Cukrzyca typu 1, i stwardnienie rozsiane.

Witamina D ma wiele ról w organizmie, przyczyniając się do:

• Utrzymywać zdrowie kości i zębów.

• Wspierać zdrowie układu odpornościowego, mózgu i układu nerwowego.

• Reguluje poziom insuliny i pomoc w leczeniu cukrzycy.

• Wspomagamy czynność płuc i zdrowie układu krążenia.

• Wpływać na ekspresję genów biorących udział w rozwoju nowotworów.

Co to jest witamina D?

Witamina D nie jest w rzeczywistości witaminy.

Pomimo nazwy, witamina D jest uważany za Pro-hormonu, a nie w rzeczywistości witaminy.

Witaminy są składnikami odżywczymi, które nie mogą być tworzone przez organizm i dlatego muszą być podejmowane w naszej diecie.

Jednak, witamina D może być syntetyzowany przez nasze ciało, gdy światło słoneczne uderza naszą skórę.

Szacuje się, że rozsądne ekspozycji na słońce na gołej skórze dla 5-10 minut 2-3 razy w tygodniu pozwala większości ludzi do produkcji wystarczającej ilości witaminy D, ale witamina D rozkłada się dość szybko, co oznacza, że sklepy mogą działać nisko, zwłaszcza w zimie.

Ostatnie badania sugerują, że znaczna część populacji globalnej jest niedobór witaminy D.

Korzyści zdrowotne wynikające z witaminy D

W tej sekcji analizuje potencjalne korzyści zdrowotne wynikające z witaminy D, od wspomagania dobrego zdrowia kości do ewentualnego zapobiegania chorobom nowotworowym.

Witamina D dla zdrowych kości

Witamina D jest niezbędna dla zdrowia kości.

Witamina D odgrywa istotną rolę w regulacji wapnia i utrzymania poziomu fosforu we krwi, dwa czynniki, które są niezwykle ważne dla utrzymania zdrowych kości.

Potrzebujemy witaminy D, aby wchłaniać wapń w jelitach i odzyskać wapń, które w przeciwnym razie byłyby wydalane przez nerki.

Niedobór witaminy D u dzieci może powodować krzywicy, choroba charakteryzuje się poważnie łuk nogami wygląd z powodu zmiękczania kości.

U dorosłych, niedobór witaminy D manifestuje się jako rozmiękanie kości (zmiękczanie kości) lub osteoporozy. Osteomalacia powoduje słabą gęstość kości i osłabienie mięśni. Osteoporoza jest najczęstszą chorobą kości wśród kobiet po menopauzie i starszych mężczyzn.

Zmniejszone ryzyko grypy

Dzieci podane 1 200 międzynarodowych jednostek witaminy D dziennie przez 4 miesiące w okresie zimowym zmniejszyło ryzyko zakażenia wirusem grypy A o ponad 40 procent.

Zmniejszone ryzyko cukrzycy

W kilku badaniach obserwacyjnych wykazano odwrotny związek między stężeniem witaminy D we krwi w organizmie a ryzykiem wystąpienia cukrzycy typu 2. U osób z cukrzycą typu 2, niewystarczające stężenie witaminy D może negatywnie wpłynąć na wydzielanie insuliny i tolerancję glukozy. W jednym konkretnym badaniu, niemowlęta, które otrzymały 2 000 jednostek międzynarodowych na dzień witaminy D miał 88 procent niższe ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 1 w wieku 32.

Zdrowe niemowlęta

Dzieci z prawidłowym ciśnieniem krwi, które zostały podane 2 000 jednostek międzynarodowych (J.M.) na dobę miał znacznie niższe sztywność ścian tętnic po 16 tygodniach w porównaniu z dziećmi, które podano tylko 400 J.M. na dobę.

Niski stan witaminy D jest również związane z wyższym ryzykiem i nasilenie atopowych chorób dziecięcych i chorób alergicznych, w tym astmy, atopowe zapalenie skóry, i wyprysk. Witamina D może nasilać działanie przeciwzapalne glikokortykosteroidów, co czyni go potencjalnie użytecznym jako terapia wspomagająca dla osób z astmą odporną na steryd.

Zdrowa Ciąża

Kobiety w ciąży, które są niedoborem witaminy D wydają się być na większe ryzyko zachorowania na stan przedrzucawkowy i potrzebują cesarskiej sekcji. Słaba witamina D stan jest związany z cukrzycą ciężarnych i bakteryjne zapalenie pochwy u kobiet w ciąży. Ważne jest również, aby pamiętać, że wysoki poziom witaminy D w czasie ciąży były związane ze zwiększonym ryzykiem alergii pokarmowej u dziecka w ciągu pierwszych 2 lat życia.

Zapobieganie chorobom nowotworowym

Witamina D jest niezwykle ważna dla regulacji wzrostu komórek i komunikacji komórkowo-komórkowej. Niektóre badania sugerują, że kalcytriol (hormonalnie aktywna forma witaminy D) może zmniejszyć postęp raka poprzez spowolnienie wzrostu i rozwoju nowych naczyń krwionośnych w tkankach nowotworowych, zwiększenie śmierci komórek nowotworowych, i zmniejszenie proliferacji komórek i Przerzutów. Witamina D wpływa ponad 200 ludzkich genów, które mogą być osłabione, gdy nie mamy wystarczającej ilości witaminy D.

Niedobór witaminy D jest również związane ze zwiększonym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych, nadciśnienie tętnicze, stwardnienie rozsiane, autyzm, choroba Alzheimera, Reumatoidalne zapalenie stawów, nasilenie astmy, i świńskiej grypy, jednak bardziej wiarygodne badania są potrzebne Zanim te stowarzyszenia będą mogły zostać udowodnione. Wiele z tych korzyści występują poprzez pozytywny wpływ witaminy D na układ odpornościowy.

Zalecane spożycie witaminy D

Ilość potrzebna witaminy D zależy od wieku.

Spożycie witaminy D może być mierzone na dwa sposoby: w mikrogramach (mcg) i jednostkach międzynarodowych (J.M.).

Jeden mikrogram witaminy D jest równy 40 J.M. witaminy D.

Zalecane wszczepienia witaminy D przez całe życie zostały zaktualizowane przez amerykańskie instytuty medycyny (IOM) w 2010 i są obecnie ustawione na:

• Niemowlęta 0-12 miesięcy-400 J.M. (10 mcg).

• Dzieci 1-18 lat-600 J.M. (15 mcg).

• Dorośli w wieku 70 lat – 600 J.M. (15 μg).

• Dorośli powyżej 70-800 J.M. (20 mcg).

• Kobiety w ciąży lub karmiące piersią-600 J.M. (15 mcg).

Niedobór witaminy D

Chociaż organizm może tworzyć witaminy D, istnieje wiele przyczyn niedoboru może wystąpić. Na przykład, ciemniejszy kolor skóry i stosowanie filtrów przeciwsłonecznych zmniejsza zdolność organizmu do wchłaniania promieniowania ultrafioletowego B (UVB) promieni słonecznych potrzebnych do wytworzenia witaminy D.

Filtr przeciwsłoneczny z czynnikiem ochrony przeciwsłonecznej (SPF) 30 może zmniejszyć zdolność organizmu do syntezy witaminy o 95 procent. Aby rozpocząć produkcję witaminy D, skóra musi być bezpośrednio narażona na działanie promieni słonecznych, nie pokryte przez ubranie.

Ludzie, którzy żyją w północnych szerokościach geograficznych lub obszarach wysokiego zanieczyszczenia, pracy w nocy i pobytu w domu w ciągu dnia, lub są homebound powinny dążyć do spożywania dodatkowych witaminy D ze źródeł żywności, jeśli to możliwe. Niemowlęta, które są wyłącznie karmione piersią potrzebują suplement witaminy D, zwłaszcza jeśli są one ciemne skóry lub minimalnej ekspozycji na słońce. American Academy of Pediatrics zaleca, aby wszystkie niemowlęta karmione piersią otrzymują 400 J.M. na dobę suplementu doustnego witaminy D; krople wykonane specjalnie dla niemowląt są dostępne.

Mimo, że suplementy witaminy D mogą być podjęte, najlepiej jest uzyskać wszelkie witaminy lub mineralnych przez naturalne źródła, wszędzie tam, gdzie to możliwe.

Objawy niedoboru witaminy D

Objawy niedoboru witaminy D mogą obejmować:

• Częstego zachorowania lub zakażenia.

• Bolesne kości i plecy.

• Nastrój depresyjny.

• Zaburzenia gojenia się ran.

• Wypadanie włosów.

• Bóle mięśni.

Jeśli niedobór witaminy D trwa przez dłuższy czas może to spowodować:

• Otyłość

• Cukrzyca

• Nadciśnienie tętnicze

• depresja

• Fibromialgia

• zespół przewlekłego zmęczenia

• Osteoporoza

• choroby neurodegeneracyjne, takie jak choroba Alzheimera

Niedobór witaminy D może również przyczynić się do rozwoju niektórych nowotworów, zwłaszcza piersi, prostaty, i raka jelita grubego. Wyjaśnimy to nieco bardziej szczegółowo później.

Witaminy D źródła żywności

Światło słoneczne jest najczęstszym i efektywnym źródłem witaminy D. Najbogatszym źródłem żywności witaminy D są olej rybny i tłuste ryby. Oto lista żywności z dobrym poziomem witaminy D:

• olej z wątroby dorsza, 1 łyżka stołowa: 1 360 J.M.

• Śledź, świeży, surowy, 4 uncji: 1 056 J.M.

• miecznik, gotowane, 4 uncji: 941 J.M.

• surowe grzyby MAITAKE, 1 kubek: 786 J.M.

• łosoś, Sockeye, gotowane, 4 uncji: 596 J.M.

• sardynki w puszkach, 4 uncji: 336 J.M.

• wzmocnione mleko odtłuszczone, 1 szklanka: 120 J.M.

• tuńczyk w puszkach w wodzie, osuszony, 3 uncji: 68 J.M.

• jajko, kurczak, całe duże: 44 J.M.

Potencjalne ryzyko zdrowotne spożywania witaminy D

Górny limit poziomu zalecany dla witaminy D wynosi 4 000 J.M. na dobę. Jednak, National Institutes of Health (NIH) zasugerował, że toksyczność witaminy D jest mało prawdopodobne na dzienne wbierze poniżej 10 000 J.M. na dobę.

Nadmierne spożycie witaminy D (hipervitaminoza D) może prowadzić do nadmiernego zwapnienia kości i stwardnienie naczyń krwionośnych, nerek, płuc i serca. Najczęstsze objawy hipervitaminozy D są bóle głowy i nudności, ale może również obejmować utratę apetytu, suchość w ustach, metaliczny smak, wymioty, zaparcia, i biegunka.

Najlepiej jest uzyskać wymaganą witaminę D z naturalnych źródeł. Przy wyborze suplementów, wybierz markę starannie jako FDA nie monitoruje bezpieczeństwo lub czystość suplementów. Jeśli chcesz kupić suplementy witaminy D, to jest doskonały wybór online z tysiącami opinii klientów.

Jest to ogólna dieta lub ogólny wzór jedzenia, który jest najważniejszy w zapobieganiu chorobom i osiągnięciu dobrego stanu zdrowia. Lepiej jest jeść dietę z odmianę niż skoncentrować się na jeden indywidualny składnik odżywczy jako klucz do dobrego zdrowia.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *